36 coaches online • Server time: 13:08
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post 145 League and Tourn...goto Post killing by fun?goto Post Pact/Renegades meta
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Apr 05, 2004 - 15:27 Reply with quote Back to top

Pengar? Jag fick inga pengar...möjligen mutade du den tjommen jag hyrde in för att reparera en del av spelarnas utrustning. Den var som papper till skillnad mot annars. Antingen det eller så hade alverna tagit med ett flertal knogjärn i smyg. =)

Jag vet inte vad det är med mina killar riktigt den här säsongen...dom har inte alls kommit upp till önskad standard. Ska göra ett rejält försök att ta säsongens första seger och undvika nedflyttning!

_________________
"Don't count on luck to win the game for you...but be certain of the fact...that lack of it will stop you from victory."
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 07, 2004 - 18:00 Reply with quote Back to top

Nervkittlande sista omgång i Svenska Ligan!

Resultatsidan har uppdaterats och pekar på en otroligt spännande sista omgång. Här är vad som gäller.

Allsvenskan Västra: 4 lag kämpar om slutspelsplatserna och alla matcher är avgörande för utgången. Skaunska Dvaerjar leder divisionen men måste vinna sin sista match mot grupp-jumbon Rob'n Ratz för att vara säker. Livdragonerna och Jämtlands Änglar möts i en match som kan bli direkt avgörande för vem som tvingas till kvalspel och Pennybridge Kneesmashers och Ekerö Saints går huvud mot... eh knä... i ett spännade möte som kan betyda slutspel eller kvalspel för dvärgarna.

Allsvenskan Östra: En väldigt jämn och spännade grupp där Peking Patriots ingalunda är säker i toppen. Vid en förlust mot Necrophilia United är risken stor att laget slutar 3a. Samtidigt måste UFC Reunited vinna sin match mot Södermalm Navelpeters eller hoppas på att Patriots vinner mot Necrophilia, annars blåser slutspelsplatsen bort med vinden. Vislanda IF och Tjacksta Vikings slåss om vem som ska kvala och vem som blir nerpetad automatiskt.

Div 1 Västra: En match kvar i omgång 4a som dessutom är direkt avgörande för vilka lag som har chans till uppflyttning. Terminerarna kommer oavsett max behöva en poäng med sig från omgång 5 för att säkra åtminstone en kvalplats. De Tungsinta Tyska Tänkarna har haft en svår säsong och ser ut att bli nerflyttade till div 2.

Div 1 Östra: Nordstans Frisksportare är sämst tvåa i gruppen och en seger ser ut att bli resultatet. Riffing Jets och Boliden Miners spelar en match som är direkt avgörande för vem som får kvala uppåt. Kan Boliden Miners lyckas ta en vinst eller blir det ännu en oavgjort. Uppsala Vikings och Staffanstorp Killers slåss för att undvika nedflyttning med Elfs IF som nervös åskådare. Vid en vinst för Killers ser det mörkt ut för Elfs.

Div 2 Västra: Denna snabba grupp har redan en match spelad av omgång 5. Karlskrona AIF är redan säker segrare på 13 p. Runda Bordet och Stampen Staggers kämpar om andraplatsen i en match som Staggers måste vinna för att ta sig förbi Bordet. Ludicruz PainGoneSport har en sista förtvivlad chans att undvika nedflyttning genom sin match mot Uddevalla Sillstrypers. En vinst skulle placera Glada Barn i botten och Sillstrypers i ett nedflyttningskval.

Div 2 Östra: Los Orcos Amigos har vunnit alla sina matcher och är redan klara segrare av gruppen. Backen Blitz och Kaati's Roughnecks har en duell om vilket lag som ska få kvala uppåt. Om Backen inte förlorar så kniper dom 2a-platsen. I botten kämpar Sthlm Utd för att inte bli automatiskt nedflyttade. Vid en seger mot Elyriel Saints är det änglarna som hamnar sist, med stockholmpågarna förbi sig i kraft av inbördes möte. Vid seger för Saints finns det stor risk för Kötthärvarna att tvingas kvala sig kvar i divisionen då deras sista motståndare är Amigos.

Div 3 Västra: En spännande grupp. Främst är det EHF Re-United, Örebro Lowriders och DödaKungsholmen som slåss om uppflyttning. Den kvarvarande matchen i omgång 4 är helt avgörande för utseendet på gruppen och jag vågar inte göra några gissningar före den matchen är spelad. Förenade Larsar och Science Class (D-) kommer båda förpassas nedåt till division 4.

Div 3 Östra: Med bara en match kvar att spela står det klart att Mesiga Benrangel får spela i division 2 nästa säsong. I den sista matchen har Ronneby BK chansen att flytta från nedflyttningsplats till uppflyttningskval. De behöver bara vinna mot gruppjumbon Avgrunden som oavsett resultat kommer förpassas nedåt. Ust'Natha Undertakers kommer heja på Avgrunden allt dom kan, för en Ronneby-vinst skulle innebära nedflyttning för Undertakers.

Jag hoppas på en riktigt rolig omgång!

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 07, 2004 - 18:16 Reply with quote Back to top

Vi närmar oss slutet på säsong 4. Efter de sista matcherna kommer mellansäsongen och därefter börjar säsong 5 i vilken vi kommer få se ytterligare två divisioner läggas till till ligan.

För att klargöra vad som gäller:

1orna och 2orna i Allsvenskan kommer spela slutspel i vilket en segrare för säsong 4 kommer koras.

Segraren i varje grupp under Allsvenskan blir automatiskt uppflyttade till divisionen över, 6an i varje grupp blir automatiskt nedflyttad.

Lag på plats 5 i respektive liga kommer spela kvalmatch mot 2an i divisionen under. Segraren spelar nästa såsong i den högre divsionen, förloraren i den lägre.

Lag på plats 3 och 4 kommer bli flyttade i sidled till respektive grupp i samma division.

OBS! Både 5an och 6an i division 3-grupperna kommer bli automatiskt nedflyttade.

Alla lag som inte spelar slutspel eller kval kommer få en mellansäsongsmatch - normalt mot det lag som har samma placering i andra gruppen i samma division.

Vidare:
Coacher som vill byta sitt nuvarande SL-lag mot sitt SBL-lag måste meddela mig detta så fort er sista match är spelad för säsongen... detta för att jag ska kunna schemalägga ordentligt. Dessa nya lag har generellt förtur in i Svenska Ligan, med en del begränsningar.

Mordachai

_________________
"I love this show!!!" - Gir
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 09, 2004 - 03:00 Reply with quote Back to top

Tänkte bara ge dig lite creds Mordachai.
De du har skrivt e riktigt skoj.

Kämpa på i samma anda...
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 09, 2004 - 17:59 Reply with quote Back to top

Ja har tagit det förgivet nu att deadlinen inte är nu på Söndag som annars?

Hur som helst så kan inte min motståndare förän nästa vecka (måndag) tidigast...
Henrik_H



Joined: Feb 05, 2004

Post   Posted: Apr 10, 2004 - 00:11 Reply with quote Back to top

Hur kommer det att bli med den ospelade matchen i omgång 4. div 3 Västra ? Deadlinen gick ju ut i onsdags och resultatet av den matchen kommer att ha stor effekt på hur jag kommer att spela min match i omgång 5. Jag skulle alltså vilja veta om matchen kommer att spelas och i så fall när (så att jag kan planera in min omgång 5 matchen efter det) eller om någon eller båda coacher lämnat wo och vad resultatet i så fall kommer att räknas som.
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 10, 2004 - 01:09 Reply with quote Back to top

Jag ger dom helgen... max... ser jag inte ett resultat på söndag när jag loggar på nätet så sätter jag en WO på matchen...

Och så lite information:
På grund av Gothcon och påsk och dylikt så är deadling för omgång fem satt till söndagen den 18e... MEN jag vill se att ni spelar före detta datum!

Tack,

Mordachai

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Henrik_H



Joined: Feb 05, 2004

Post   Posted: Apr 10, 2004 - 02:00 Reply with quote Back to top

En annan fråga. Om jag väljer att byta ut mitt nuvarande SL lag mot det lag jag har i SBL kommer mitt SBL lag då att placeras i samma division som mitt SL lag skulle ha hamnat i ?
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 11, 2004 - 06:01 Reply with quote Back to top

Nej, det är inte så troligt.

Mordachai

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Henrik_H



Joined: Feb 05, 2004

Post   Posted: Apr 11, 2004 - 15:22 Reply with quote Back to top

Okej, det var ju ett starkt argument för att inte byta lag.
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 11, 2004 - 16:42 Reply with quote Back to top

Då är det klart, Terminerarna tog hem segern i "Division 1 Västra".
Dom har en säker plats i Allsvenskan.

Frågan är? hur bra kommer dom göra ifrån sig egentligen.

Men det är inget ödlorna tänker på nu.
Ikväll är det fest, utgång ,Bärs och svårsmälta möss för hela laget. Very Happy
Henrik_H



Joined: Feb 05, 2004

Post   Posted: Apr 11, 2004 - 23:34 Reply with quote Back to top

Div 3 västra verkar bli en röra gällande andraplatsen i fall Dödakungsholmen slår Förenade larsar. Tre av lagen slutar i det fallet på 9 poäng och inbördesmöte verkar inte heller kunna avgöra rangordningen. Mjölnir förlorade mot Dödakungsholmen, Dödakungsholmen förlorade mot EHF och Mjölnir vann mot EHF. Inbördsmöte ger alltså att Mjölnir ska vara före EHF men efter Dödakungsholmen och Dödakungsholmen ska i sin tur vara efter EHF och före Mjölnir. Ser ut som det kan komma att avgöras på målskillnad.

Fråga: När slutpositionen måste avgöras efter målskillnad. Räknar jämför man då:

1) Lagens TD differens för alla matcher de någonsin spelat.

eller

2) Lagens TD differens för de 5 matcher som utgjort säsong 4.
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 12, 2004 - 00:26 Reply with quote Back to top

TD diffen under relevant säsong är det som gäller. Smile
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 12, 2004 - 00:31 Reply with quote Back to top

angående TD diffen, är det TD differensen mellan dom två gällande lagen om vem som har gjort flest mål totalt eller är det plus minus factorn på sitt egna lag...

Alltså
Lag 1 har gjort 10 mål 8 insläppta = +2
Lag 2 har gjort 5 mål 0 insläppta = +5

är det då lag 1 som leder den ställningen eller är det lag 2 ?
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 12, 2004 - 22:52 Reply with quote Back to top

Det är lag två. Det är alltid differensen mellan gjorda och insläppta mål för det egna laget som gäller.

Ps. Jag vet vem som kommer tvåa OM Dödakungsholmen vinner... men jag säger inget... Wink Ni får räkna själva. Ds.

Mordachai

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic