49 coaches online • Server time: 21:28
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Record the length of...goto Post 145 League and Tourn...goto Post killing by fun?
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
UberEvil



Joined: Oct 20, 2003

Post   Posted: Apr 14, 2004 - 08:57 Reply with quote Back to top

Det går inte riktigt att veta. Om DödaKungsholmen vinner med 6 mål så... Wink
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 14, 2004 - 11:48 Reply with quote Back to top

Ehem... det är Khemri vi pratar om här...

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Revener



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 14, 2004 - 22:10 Reply with quote Back to top

Jaha då trillade man ner i Div 1 igen, undrar vad fan som hände eg Smile

Lycka till med kvalet Huli.

Sad vill gnälla mera Smile

Fast har gnällt så mycket den här säsongen så kanske bäst att låta bli Smile
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 15, 2004 - 13:15 Reply with quote Back to top

Inte säkert att Huli tvingas kvala dock... om Södermalm Navelpeters förlorar sin sista så är det dom som tvingas kvala.

Mordachai

_________________
"I love this show!!!" - Gir
farung



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 15, 2004 - 13:43 Reply with quote Back to top

Jomen dom kommer ju inte o torska, det vet ni Wink

_________________
Amo locus!
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 15, 2004 - 17:06 Reply with quote Back to top

Undrar en sak angående +/- 40 ST regeln.
Gäller den turneringar oxå ?.
Eller gäller det bara R divisionen?

Och i sånnfall om det gäller alla Divs!
Hur kommer det att påverkar Svenskaligan?
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 15, 2004 - 18:05 Reply with quote Back to top

MrDrill wrote:
Undrar en sak angående +/- 40 ST regeln.
Gäller den turneringar oxå ?.
Eller gäller det bara R divisionen?

Och i sånnfall om det gäller alla Divs!
Hur kommer det att påverkar Svenskaligan?


Nej nej nej och nej Wink

/boob
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 18, 2004 - 15:57 Reply with quote Back to top

Ja tycker att alla coacher som är med i ligan bör hålla sig till tidsplanen ALLTID, (ej om special fall)det är allas ansvar att ligan ska funka.
Mordachai gör ett bra jobb och vi får inte ta det förgivet att han kommer fortsätta kämpa för ligan i all framtid om den inte funkar,sånt brukar tära på psyket i längden.

Det handlar bara om en match i veckan.
därför tycker jag att man bör ta sitt ansvar och alltid se till att man har spelat sin match per vecka.
känner man att man inte kan hålla en match i veckan (inte match /8 dar eller mera utan en vecka)
så bör man inte vara med.

Själv tycker ja att deadlinen kan vara tills imorgon måndag pga att sidan har varit nere.
Henrik_H



Joined: Feb 05, 2004

Post   Posted: Apr 18, 2004 - 19:15 Reply with quote Back to top

Det jag har lärt mig av att driva ligor i olika spel är att man måste vara stenhård på att sparka ut folk som inte följer schemat. Det finns för tillfället 27 nya coacher som väntar på att släppas in från bondeligan så det finns ingen anledning att vi ska släpa på dödvikt.
(Vilka som verkligen är motiverade syns tydligt i den sista omgången i en liga då resultatet ofta redan är klart och utgången av den match man har kvar att spela inte påverkar ev upp/nedflyttning. De som tappar sugen då är inte tillräckligt motiverade för att platsa i ligan)

Jag föreslår alltså att det sätts WO på alla matcher som inte är påbörjade när deadlinen går ut i natt och att alla coacher som inte lämnat en förklaring till sin frånvaro sparkas ut och ersätts av ny coacher från bondeligan.


Föreslår också att den allmäna regeln ändras inför nästa säsong så att:

1) Det alltid sätts WO på de matcher som är ospelade när en deadline gått ut såvida inte en bra anledning till att den måste spelas senare har lämnats. Skulle det vara så att en match är ospelad och ingen av coacherna hört av sig får båda 0 poäng.

2) En coach som utan förklaring missat sin match har 3 dagar (alltså vanligtvis fram midnatt onsdag) på sig att inkomma med en förklaring. Om en bra förklaring inte inkommit efter 3 dagar sparkas coachen ut ur ligan och ett nytt lag tas in från bondeligan som ersättare. (Laget som kommer in från bondeligan ärver matchresultaten från det lag som sparkades ut)


Jag vill avsluta med att säga att det här är en mycket välskött liga med en hög andel motiverade coacher. De flesta andra ligor jag spelat i har haft mycket större problem med inaktiva coacher. Jag tror inte det kommer att vara några problem att hålla liv i ligan så länge den ansvarige använder tillräckligt hårda handskar mot strulande coacher.
Gullspira



Joined: Apr 13, 2004

Post 22 Posted: Apr 18, 2004 - 23:49 Reply with quote Back to top

Hur är det med hemma & bortamatcher i turneringen? Sitter bakom skolans brandvägg som gör så att det inte går att ansluta till min burk men jag kan ansluta till andra. Kan alltså inte fungera som server men i övrigt funkar det som det ska. I bondeligan så utmanar man ju iofs själv så där är det inte några problem.. tänkte bara höra mig för om det kan bli problem framöver?
has



Joined: Oct 22, 2003

Post   Posted: Apr 19, 2004 - 00:43 Reply with quote Back to top

Det är ingen teknisk skillnad mellan server och klient, så vem som hostar spelet har (nästan) ingen betydelse alls. Det löser man helt enkelt genom att den som kan hostar och funkar inte det får man köra proxy.
UberEvil



Joined: Oct 20, 2003

Post   Posted: Apr 20, 2004 - 08:41 Reply with quote Back to top

Det känns redan som om respit har givits till coacherna som nu slackar. Iofs skall jag vänta lite innan jag börjar kasta sten, eftersom jag bodde i glashus i förra mellansäsongen... Wink men men...

Är ingen brådska för min del, men det är nog viktigt att ligan drivs på för att folk inte skall tappa intresse. Sätt t.ex. deadline i morgon eller i värsta fall i helgen och de som inte hört av sig eller spelat innan dess får en liten knuff... ut ur ligan.
malitrius



Joined: Sep 07, 2003

Post   Posted: Apr 20, 2004 - 10:34 Reply with quote Back to top

Så länge man har ett skäl till att inte kunna spela sin match i tid och meddelar detta långt i förväg så tycker jag det är OK om
man inte hinner spela sin match precis på söndagen. Utan rimliga skäl så ska matcherna sättas till WO direkt på måndagen.
Även med rimliga skäl så kan Mordachai få sätta matchen till WO, men då utan att man får någon prick i protokollet.

Rimliga skäl:
Bortrest utan tillgång till internet
Flyttar

Inte rimliga skäl:
Har inte tid
Måste plugga
Har tenta
Fint väder
Vill inte möta den motståndaren
Vi lyckades inte vara på samtidigt någon gång under hela veckan. (Sänd PM till coachen för tusan och kom överens om en tid!)
Rampage76



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 20, 2004 - 10:58 Reply with quote Back to top

malitrius wrote:
*snipp*Inte rimliga skäl:
Har inte tid
Måste plugga
Har tenta
Fint väder
Vill inte möta den motståndaren
Vi lyckades inte vara på samtidigt någon gång under hela veckan. (Sänd PM till coachen för tusan och kom överens om en tid!)


Personligen så tycker jag dock att de som måste plugga eller har en tenta har rimliga skäl.
Men då jag inte pluggar så kanske inte jag är så välinformerad.
Henrik_H



Joined: Feb 05, 2004

Post   Posted: Apr 20, 2004 - 14:37 Reply with quote Back to top

Håller med. nu är det viktigt att mellansäsongen kommer igång så fort som möjligt. Helst till nu på måndag. Ju längre ett uppehåll blir desto mer folk brukar tappa intresset.

PS Om jag räknat rätt kom jag tvåa i div 3 Västra och får kvala för uppflyttning, hurra för mig.
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic