36 coaches online • Server time: 00:35
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post FUMBBL HAIKU'Sgoto Post killing by fun?goto Post Pact/Renegades meta
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
malitrius



Joined: Sep 07, 2003

Post   Posted: Apr 20, 2004 - 14:43 Reply with quote Back to top

Finns inga som är så slöa som studenter, om de disponerar sin tid under en kurs bra så kommer de alltid ha tid och spela minst en bloodbowl match i veckan.
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Apr 20, 2004 - 14:52 Reply with quote Back to top

Hahahahahahaha! Hacka på studenterna bara Mr. Green

Jag lirade min sista match denna säsongen i SL igår kväll. Efter DL...jag vet...men jag var bortrest 1 vecka över påsk och kom hem i lördags natt. Känns som ett tok skäl att vara sen med matchen. Inte nog med detta...det vart kross. PainGoneSport hade hittills gått en grym kräftgång i division 2 men avslutade med att släppa alla hämningar och mosade Uddevalla Sillstrypers. Denna segern innebär att PGS klarade sig gundan nedflyttning och nedflyttningskval. Vid förlust hade nog PGS lirat sin sista match och blivit utbytta av mitt bondeligalag...men tack vare gårdagens formbesked får de ytterligare en säsong på sig.

Nu ser jag med spänning fram emot mellansäsongen Very Happy

_________________
"Don't count on luck to win the game for you...but be certain of the fact...that lack of it will stop you from victory."
Henrik_H



Joined: Feb 05, 2004

Post   Posted: Apr 20, 2004 - 15:36 Reply with quote Back to top

Tack, Ludicruz för uppmjukningen av fiskplågarna. Lär vara dem jag ska kvala mot och det blev just lättare.
(Skadeglädje måste vara tillåtet i den här sporten)
Marley



Joined: Aug 03, 2003

Post   Posted: Apr 20, 2004 - 19:27 Reply with quote Back to top

Postsen angående studenter och tidsbrist för att spela bloodbowl får mig att skratta. Håller med Malitrius att det finns få "yrkesgrupper" som har mer tid att göra tjafs än studenter. Hur många studenter lägger ner 40h arbetsvecka? Tycker nog att folk som använder måste plugga/ har tenta som ursäkt för att inte spela blood bowl på en vecka borde få sparken direkt.
Bajlon



Joined: Aug 02, 2003

Post 13 Posted: Apr 21, 2004 - 06:32 Reply with quote Back to top

Hmm....'
Med bara 9 sillstrypare på plan lär det väl bli raka vägen ner i 3:an.... Sad
persu235



Joined: Oct 26, 2003

Post   Posted: Apr 21, 2004 - 12:33 Reply with quote Back to top

Nu är det bara en match kvar. Är det inte läge att sätta wo på den och gå vidare med slutspel/kval/mellan säsångsspel nu?
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 21, 2004 - 12:49 Reply with quote Back to top

På A svarar jag gjort.
och på B svarar jag att det är på gång.

Mordachai

_________________
"I love this show!!!" - Gir
persu235



Joined: Oct 26, 2003

Post   Posted: Apr 21, 2004 - 12:52 Reply with quote Back to top

Suvveränt!
Rampage76



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 21, 2004 - 14:26 Reply with quote Back to top

Marley wrote:
Postsen angående studenter och tidsbrist för att spela bloodbowl får mig att skratta. Håller med Malitrius att det finns få "yrkesgrupper" som har mer tid att göra tjafs än studenter. Hur många studenter lägger ner 40h arbetsvecka? Tycker nog att folk som använder måste plugga/ har tenta som ursäkt för att inte spela blood bowl på en vecka borde få sparken direkt.


Den enda stundent som jag kan använda som referens-punkt är en kompis till mig och det han läser är såpass krävande att han pluggar 40-50 timmar i veckan samt tar hand om sin 2-åriga dotter.

Men som sagt han är ju motiverad och tar sitt studerande på allvar.


Vad pluggar du själv förresten?
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 21, 2004 - 14:50 Reply with quote Back to top

Jag tycker det verkar lite poänglöst att sitta och dela upp ursäker i vilka som är ok och vilka som inte är det. Det är ju så otroligt varierande hur mycket man har i skolan att göra, eller om man bara får nattskift påjobbet en vecka, eller om skitchello inte funkar på en månad. Två personer kanske inte kan träffas en timme under en bestämd vecka, och då är det inte så mycket mer att göra än att kategorisera det hela i de som försöker, och de som inte försöker.

Gör man sitt bästa, och i god tid meddelar mordachai att det inte funkar så tycker jag att det är ok. Det är ett spel. Men börjar man slira och skiter i att skicka det där pm:et eller inte dyker upp under uppsamlingsheatet då ska man ut, och då har jag inga problem med att man åker ut direkt. Konsekvensen (som jag ser det) av att ha ett "förlåtande" system där det är okej att inte spela så länge man gör sitt bästa är ju att man åker direk om man inte gör sitt bästa.

mina 2 eurocent

/boobis
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Apr 21, 2004 - 15:08 Reply with quote Back to top

Bra talat boobis!

Ifall du har kontakt med din motståndare och ni båda har trassel att matcha ihop bra speltid innan DL...kontakta Indûr el. Mordachai(beroende på vem som är ansvarig för er division). De som inte sköter detta, räcker ju om en av de båda meddelar läget, borde åka på studs. Dutta ut dom tillbaka till bondeligan iaf. Kanske gjorde en miss och då kan de ju göra comeback nästa säsong. Mr. Green

Min mening i det hela!

/Ludicruz

_________________
"Don't count on luck to win the game for you...but be certain of the fact...that lack of it will stop you from victory."
Rampage76



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 21, 2004 - 15:15 Reply with quote Back to top

Ludicruz wrote:
Bra talat boobis!

Ifall du har kontakt med din motståndare och ni båda har trassel att matcha ihop bra speltid innan DL...kontakta Indûr el. Mordachai(beroende på vem som är ansvarig för er division). De som inte sköter detta, räcker ju om en av de båda meddelar läget, borde åka på studs. Dutta ut dom tillbaka till bondeligan iaf. Kanske gjorde en miss och då kan de ju göra comeback nästa säsong. Mr. Green

Min mening i det hela!

/Ludicruz


Instämmer helt.
Och som boobis säger så kan det ju vara så att två personer inte kan hitta en tid som båda kan på och då är det inte så mycket att göra åt det.
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 21, 2004 - 15:22 Reply with quote Back to top

<höst personlig åsikt>
För de flesta av oss (MrDrill undantaget Wink) så är det faktiskt bara ett spel, även om det är väldigt beroendeframkallande Wink

Därmed inte sagt att man skall ta lätt på en turnering, självklart skall man inte gå med om man inte tror - och ärligt kommer försöka - att klara en match per vecka. Men man skall alltid ha i åtanke att vi alla spelar för att ha roligt.
</högst personlig åsikt>

/boobis
Ayahuasca



Joined: Mar 16, 2004

Post   Posted: Apr 21, 2004 - 15:31 Reply with quote Back to top

Hur kommer man in? Jag har anmält ett lag nu till den svenska ligan... lirar väl på ett ungefär mellan 5 till 10 matcher i veckan... Så när dra nästa omgång igång?
farung



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 21, 2004 - 15:48 Reply with quote Back to top

boobis wrote:

För de flesta av oss (MrDrill undantaget Wink) så är det faktiskt bara ett spel,
/boobis


hihihi, om dom bara visste, hehehe

_________________
Amo locus!
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic