21 coaches online • Server time: 07:39
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Gnomes are trashgoto Post FDL only 3 spots lef...goto Post Secret League Americ...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
persu235



Joined: Oct 26, 2003

Post   Posted: Apr 21, 2004 - 16:27 Reply with quote Back to top

Ayahuasca: Om jag har allt klart för mig så är det till Bondeligan du ska anmäla dig och inte själva huvudligan.
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 21, 2004 - 16:45 Reply with quote Back to top

Jag är fullt medveten om att det är ett spel , Herr Boobis
Personliga anklagelser kan du ha kvar i städskrubben.

Jag kom bara med förslag att att få en liga att funka i längden så att den sakta men säkert inte avtar.
Vi vet ju alla med lite fummbl erfarenhet att vissa ligor inte håller i sig....
malitrius



Joined: Sep 07, 2003

Post   Posted: Apr 21, 2004 - 17:01 Reply with quote Back to top

Den här säsongen och förra har verkligen fungerat bra tycker jag, men det krävdes att Mordachai sorterade ut en hel del coacher som inte höll tiderna. Är vi bara väl införstådda vilka regler som gäller (vilket vi är) så kommer det att fungera bra i fortsättningen också. Mordachai har för övrigt gjort ett gedigt jobb, bra jobbat. Jag tycker dock att ursäkter för att inte spela matcher generellt ska ges innan deadlinen går ut och inte efteråt.
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 21, 2004 - 17:01 Reply with quote Back to top

Såja såja, inga onda, elaka eller upprörda känslor nu... Kontentan av det hela är alltså att Bloodbowl är ett spel men att om man säger att man ska vara med måste vara beredd på att spela sina matcher.

Så, inte så svårt... nu är det bara implementeringen av den normen kvar.

Mordachai

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Henrik_H



Joined: Feb 05, 2004

Post   Posted: Apr 21, 2004 - 21:10 Reply with quote Back to top

Fråga: Skulle vi som ska kvala för upp/ner flyttning kunna få en chans att byta till vårt SBL lag efter att vi spelat kvalmatchen.

Tror det är fler än mig som tänkt sig att de skulle byta lag i fall de förlorar sin kvalmatch men behålla laget i fall de vinner kvalmatchen.
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 21, 2004 - 21:26 Reply with quote Back to top

Ja, det är ok. Men uttryck en sådan "stand-by"-önskan via PM till mig så jag vet vad som eventuellt väntar.

Mordachai

_________________
"I love this show!!!" - Gir
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 21, 2004 - 22:02 Reply with quote Back to top

MrDrill wrote:
Jag är fullt medveten om att det är ett spel , Herr Boobis
Personliga anklagelser kan du ha kvar i städskrubben.


Det var inte alls så jag menade. Jag syftade på ett annat lag (inte relaterat till svenska ligan) vars öde, antal spelare och niggles på första skillen bekantskapskretsen förljer med stort nöje och spänning.

Det var inte menat som ett personligt påhopp därav den ironiska smileyn, som iaf farung fattade. Jag ber om ursäkt om det missupfattades.

/boobis
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 21, 2004 - 22:46 Reply with quote Back to top

Du är ursäktad Boobis Mr. Green
Ayahuasca



Joined: Mar 16, 2004

Post   Posted: Apr 22, 2004 - 08:03 Reply with quote Back to top

Då blir det bondeligan då... om jag nu hittar den =) Ha de' godis... Vi kanske ses i ligan inom int allt för avlägsen framtid =) Förhoppningsvis...
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 22, 2004 - 12:23 Reply with quote Back to top

Blivit ombedd om en förtydling vad som gäller vid byte från SL-lag till SBL-lag:
Det nya laget kommer in i ligan som om det låg överts i turordningen bland SBL-lagen. Alltså kan man räkna med att hamna i division 3 eller 4 som varande SL-coach.

Mordachai

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 23, 2004 - 23:00 Reply with quote Back to top

Här är mellansäsongen. Deadline är passerad! (Söndagen den 9/5)
Code:
2 - 1 Ekerö Saints               Fejd            vs   Necrophilia United         Marley
 W O  Pennybridge Kneesmashers   Rampage76       vs   Tjacksta Vikings           Huli
2 - 0 Terminerarna               MrDrill         vs   Riffing Jets               Bombur
 W O  Majorna Stompers           Seger           vs   Vislanda IF                Revener
1 - 1 Karlskrona AIF             Carl_Stoneyard  vs   Staffanstorp Killers       Santa
 W O  Stampen Staggers           Arkeo           vs   Los Orcos Amigos           peter_morot
2 - 0 SöderEliten                Erik            vs  (Outstanding                Klas)
2 - 2 Örebro Lowriders           simonb          vs   Elfs IF                    Winter_Silverfox
2 - 1 Mjölnirs Thunder           Henrik_H        vs   Elyriels Saints            theColonel
 W O  Uddevalla Sillstrypers     Bajlon          vs   Mesiga Benrangel           gnorf
0 - 2 EHF Re-United              UberEvil        vs   Ronneby BK                 Legbreaker
4 - 1 (Vingåkers Vålnader        Arkeo)          vs   Slaan Slaves               Giovanni
 W O  Ust'Natha Undertakers      skint           vs   Avgrunden                  Screener

KVALMATCHER
          Allsvenskan Västra:    Vanns av Jämtlands Änglar
1 - 2 Årsta Princes              Spiff           vs   Jämtlands Änglar           malitrius       

          Allsvenskan Östra:     Lottad till Södermalm Navelpeters
 W O  Södermalm Navelpeters      farung          vs   Boliden Miners             Taffanyr

          Division 1 Västra:     Vanns av Runda Bordet
3 - 1 Runda Bordet               mattsve         vs   Ludicruz PainGoneSport     Ludicruz

          Division 1 Östra:      Dömd till Uppsala Vikings
 W O  Uppsala Vikings            urri            vs   Backen Blitz               Kattmannen

          Division 2 Västra:     Vanns av DödaKungsholmen
0 - 1 Glada Barn                 melker          vs   DödaKungsholmen            Fellwesterion

          Division 2 Östra:      Lottad till Sthlm Utd
3 - 3 Physical                   Beater          vs   Sthlm Utd                  Managern

_________________
"I love this show!!!" - Gir


Last edited by Mordachai on %b %10, %2004 - %00:%May; edited 3 times in total
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 23, 2004 - 23:04 Reply with quote Back to top

Glömde säga:
Skicka resultatet av er match till mig via PM - jag vill ha länken till matchen tack.

Mordachai

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Arkeo



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 23, 2004 - 23:08 Reply with quote Back to top

Betyder detta att Stampen Staggers gick direkt upp till Div 1?

Va kul i så fall Laughing !

Kval är alltid nervpirrande Wink

Arkeo
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 23, 2004 - 23:13 Reply with quote Back to top

Det är lätt att räkna ut:
Titta var ditt lag skulle hamnat enligt ordinarie schema (dvs om inget lag försvunnit). "Flytta" ditt lag ett par platser uppåt.
Skulle du spelat ett kval så befinner du troligen dig i divisionen över.

Mordachai

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Arkeo



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 23, 2004 - 23:16 Reply with quote Back to top

Det var det jag anade.

Ville bara ha det bekräftat Very Happy

Arkeo

_________________
Living in Gothenburg?
Think that Blood Bowl is the best game ever?
Then I have the answer to you! Come and join GOBBL, the new BB-leauge in Gothenburg!
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic