15 coaches online • Server time: 07:11
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Draft League Expansi...goto Post 90+ Custom Rosters!goto Post NBFL Season 32: The ...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
SirShadowcat



Joined: Aug 16, 2003

Post   Posted: Sep 20, 2003 - 17:39 Reply with quote Back to top

We waz rubbed

Som Da kruschas lagkapten skulle vi vilja protestera mot matchen mellan småflickorna med deras jättehår.
förvred huvudet på den domare usla person gjorde dom. Detta med deras huvudslängande så att dels
den usla lilla halvmannen inte såg riktigt. Detta gjorde så att man fick ta om en hel situation sedan han blåst av.
Arghh Orlock Headsplitter kräva att nästa match en grönis vara domare samt att dom usla tjejvarelserna klipper
av sig allt hår.
cnott



Joined: Aug 22, 2003

Post   Posted: Sep 22, 2003 - 11:59 Reply with quote Back to top

Dr Död skulle vilja tacka Herr Äppelblom för hans nyaste rekrytering, Lilian, en utmärkt spelare som säkrade matchen med hennes säkra block på Linnea (må hon vila i frid) och hennes sexuella appeal på domaren. Dr Död vill tacka alla fans som var närvarande vars stöd gjorde att Angina Pectoriss kunde vinna med 2-0. Helt otroligt.

Tack så mycket.

Visst ja, Dr Död bad mig att fråga om någon har sett Filoviridaes bandage som försvann i samband med firandet. Filoviridae önskar sig dessa tillbaka innan nästa match, annars hotar han att gå näck.

Vänligen
Gonorrhea, talesman för Angina Pectoriss
Jonke75



Joined: Sep 10, 2003

Post   Posted: Sep 22, 2003 - 13:37 Reply with quote Back to top

Senast Filoviridaes lindor sågs så användes dem för att väcka upp alla de medvetslösa spelarna i Great Lake Monsters knockout bås. Effekten var tydlig, men frågan består om de har satt några bestående men där nere. Rykten har gjort gällande att det nu är uppe i FUMBBL juryns rådslag om lindorna skulle klassas som doping preparat eller illegalt vapen. Men ännu är lindorna i coach Heimdahls ägo. Så om någon av de torra spelarna i Angina Pectoriss är sugen på att återhämta dem så kan ni ju prova...
unionova



Joined: Sep 05, 2003

Post   Posted: Sep 22, 2003 - 13:52 Reply with quote Back to top

Herr Äppelblom:

Helt uppenbart visade det sig att mitt tuggummi var effektivt. Flickorna hade inte en match mot döingarna när deras hår var alldeles kletigt och gummigt. Nu väntar jag på kladdkakan.

_________________
Amazoner vs Dvärgar, Orcer och Odöda. - Flickorna kommer att behöva sin hårspray.
Jonke75



Joined: Sep 10, 2003

Post   Posted: Sep 22, 2003 - 16:26 Reply with quote Back to top

Coach Heimdahl skäms sååååå mycket efter omspelet mot de klena alverna. Trots att han gjorde allting rätt så hjälpte det ej. 70+ blocks och bara en CAS... En KnockOut! Våra killar hade spaghetti i armarna och vid odens rövskägg så här dåligt har inget Norse lag spelat sedan 965. Inte ens vår Ogre förmådde blocka en skada på de klenlemmade alverna. Det gjorde ju inte saken bättre att den där förgrymmade solen skulle steka så pass mycket att två av våra killar däckade i den ugnsvarma burken till arena.

Jag misstänker att de odöda krypen kastat någon otursförmanande spell över oss och jag tolererar inte dyligt! Nu skall här blotas offer. Vi har fåt tag på några av våra fans och de skall nu offras i skymningen för att vädret skall vända och oturen släppa.

Ännu en match som denna och fiaskot är ett faktum. Inte ens när 8 man gangade upp på en stackars alv och sparkade skiten ur honom så lyckades de skada honom. Detta är en katastrof! Vid Tors vredgade hammare Vile och Ve! Nu måste här någon bestraffas...

*Griper efter yxan* Kom hit Finkel so skall du få smaka på en liten present...
Mathias



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Sep 22, 2003 - 16:53 Reply with quote Back to top

I den stekheta värmen hittade vi alverna från Malazan Cadre där de satt sippade på sina läskeblask under ett svävande tak!

Vi lyckades få några kommentarer av dem:
* De dementerade att ritualen som spelarna gjorde kvällen innan hade något som helst att göra med den plötsliga väderväxlingen. (Alla är utexaminerade från det vita tornet på ulthuan, med högsta betyg i alla trollkonster)
* Att det av en händelse blev just stekhett när nordborna packat med sig de tjocka pälsarna måsta ha varit ett underligt sammanträffande.
* Varför deras rustningar hade ett svagt blått sken, precis som om någon hade kastat skyddsbesvärjelser på dem precis innan, berodde på en ljuseffekt, definitivt.
* Det var också helt vanlig solkräm som spelarna använde innan matchen, den hade ingen som helst lindrande effekt mot hettan.
* När en av våra reportar rent ut frågade om de inte skämdes för att de fuskade med magi, dök en eldboll upp från ingenstans och förintade honom på fläcken, sen pratade vi inte mer om det.

/W.C.B.B. News (We Cannot Be Bribed News)


Last edited by Mathias on %b %23, %2003 - %07:%Sep; edited 1 time in total
cnott



Joined: Aug 22, 2003

Post   Posted: Sep 23, 2003 - 00:12 Reply with quote Back to top

Jonke75 wrote:
Senast Filoviridaes lindor sågs så användes dem för att väcka upp alla de medvetslösa spelarna i Great Lake Monsters knockout bås. Effekten var tydlig, men frågan består om de har satt några bestående men där nere. Rykten har gjort gällande att det nu är uppe i FUMBBL juryns rådslag om lindorna skulle klassas som doping preparat eller illegalt vapen. Men ännu är lindorna i coach Heimdahls ägo. Så om någon av de torra spelarna i Angina Pectoriss är sugen på att återhämta dem så kan ni ju prova...


Dr Död undrar vad Filoviridaes lindor gjorde i det avbytarbåset då lagen inte ens spelar i samma grundspelsgrupp? En officiel förfrågan kommer att skickas ut under veckan där han kräver ett officiellt svar och förklaring annars väntas en kraftig stämningsansökan till nästa vecka och en anmälan till turneringsdomaren.

Och om nu lindorna är i coach Heimdahls förvaring så kan vi från Angina Pectoriss inte ta några som helst ansvar för vad Heimdahl kan ha gjort med dessa. Vi tar inte något ansvar för några som helst kemiska preparat förutom formaldehyd som kan hittas på dessa sadga lindor, utan det är i sådanna fall coach Heimdahl som själv har preparerat dessa av rädsla för att möta Angina Pectoriss i slutspelet.

Vänligen
Gonorrhea, talesman för Angina Pectoriss
cnott



Joined: Aug 22, 2003

Post   Posted: Sep 23, 2003 - 00:16 Reply with quote Back to top

Herr Äppelblom wrote:

Helt uppenbart visade det sig att mitt tuggummi var effektivt. Flickorna hade inte en match mot döingarna när deras hår var alldeles kletigt och gummigt. Nu väntar jag på kladdkakan.


Dr Död tackar Herr Äppelblom för sin affärsmässiga framtoning och lovar att en kladdkaka levereras till hans dörr så snart en giltig adress angetts. Flickornas hår såg helt enkelt förskräckliga ut och större delen av matchen tillbringades för deras del framför fickspeglar och med fanatiska försök att borsta ur håret.

Vänligen
Gonorrhea, talesman för Angina Pectoriss
Jonke75



Joined: Sep 10, 2003

Post   Posted: Sep 23, 2003 - 08:07 Reply with quote Back to top

Coach Heimdahl ser helt förvånad ut och kliar sig i huvudet när han får frågan om varför man har skickat ut lille Sven att sabotera för Dr Död. Förklaringen är ju busenkel. Skulle vi gå vidare i serien så är det ju självklart att vi inte vill ha några dödsmaskiner på blocklinjen! Har du någonsin sett vad en mumie i toppform kan göra med någon som spelar utan kroppsskydd?

Nog för att vi är tuffa, men utan skydd så tål vi inte riktigt de monstren på linjen. Så för att kunna ha en riktigt bra chans att klara oss så måste vi ju försöka se till att Dr Död INTE kommer till slutspel. Det här är Blod Bowl. Play or Die! Och med de mottona så är det bara full fart som gäller. Skall man tillhöra toppen så får man räkna med lite fula tricks på vägen. Det är bara ge och ta som gäller. Nu skall här festas inför den stundande matchen, så ur min väg reporterfjant innan jag stampar ner dig i skorna och visar mina spelare hur en riktig man "Fular" i Blood Bowl!
Jonke75



Joined: Sep 10, 2003

Post   Posted: Sep 23, 2003 - 16:26 Reply with quote Back to top

Ännu en match tillryggalagd och jag vet inte vad som är fel. De muskulösa Vikingarna tacklar bra, men kraften i tacklingarna liknar ju mest några pensionärer som rymt från Sollidens åldringsvård. Som tur är så fungerade spelet relativt bra och trots ännu en motgång av otur (Under 50%) så kompenserades det av att de förskräckliga mörkeralverna sög mer! (Under 30% tur).

En seger med 2-0 var rättvis spelmässigt, men nog hade publiken förväntat sig mer av båda lagen.

Vad som är glädjande är dock att fansen var mer inponerade utav denna match än den föregående och av jublen att döma så har nog en och annan på läktaren besluat sig för att gå med i Great Lakes fan-club.

Två nyförvärv har också anslutit sig till spelartruppen inför den stundande massakern mot Chaos. Vi har räknat med en hel del förluster i den matchen så friskt blod att skicka till Valhall är aldrig fel, skrockade en relativt nöjd Heimdahl.
Gargon



Joined: Sep 07, 2003

Post 16 Posted: Sep 23, 2003 - 22:12 Reply with quote Back to top

Jeeper wrote:

Jonke75 wrote:

En seger med 2-0 var rättvis spelmässigt, men nog hade publiken förväntat sig mer av båda lagen.

Det är väl inte så konstigt att allting gick helt fel! Det låg ju bindor av bandage och drällde över hela planen! Skam över både Angina Pectoriss och Great Lake Monsters! Detta kommer inte att tolereras! Hämnd över sådant gruvligt spel kommer att tas!

AAAHH!!


Eh.. *flås* Åh.. *pust* Hrm.. *stånk* Måste. Hämta. Andan.

Eh.. Ja..
Nu vet jag hur spelarna känner sig.

Det är tur att det är lite spring kvar i mig, annars hade jag nog inte kommit undan.
Som ni märker är inte tränaren för Jeepers Viles särskilt glad över senaste matchen. Uppenbarligen har inte bandaget återlämnats ännu, utan slängts lite godtyckligt för vinden och en del har visst hamnat på planen. Jag tror dock inte att det är tillräckligt för en om-match.

Än så länge har inte någon officiell protest kommit in till någon auktoritet, men än finns det tid. Vi får se vad som händer i framtiden.
bulk



Joined: Sep 11, 2003

Post   Posted: Sep 24, 2003 - 15:01 Reply with quote Back to top

DDD stagnerar... Det måste spelas fler matcher tycker dvärgarna!

_________________
"Make mine a new handicap-table!"
Jonke75



Joined: Sep 10, 2003

Post   Posted: Sep 24, 2003 - 15:05 Reply with quote Back to top

Nu åker jag imorgon ner till Stockholm på slöar vecka och återkommer inte förrän på Onsdag natt den 1:a Oktober. Efter det är jag hemma och åter redo för spel så "Beware chaos scum!"

Här kommer ondingarna från norr med mjöd och röding i magen. Inse vilka gaser det kan bli! Smile
SirShadowcat



Joined: Aug 16, 2003

Post   Posted: Sep 24, 2003 - 19:43 Reply with quote Back to top

http://fumbbl.com/teams/Bearded+Bonkers.html
SirShadowcat



Joined: Aug 16, 2003

Post   Posted: Sep 24, 2003 - 20:26 Reply with quote Back to top

Jag har fått in rapporter här att matchen mellan Bearded bonkers och Da Kruscha har ställts in för tillfälligt.
Det verkar som om någon försöker att sabotera så att denna matchen inte skall gå av stapeln. Vad kan vara i
görningen. Vilka kan vilja sabotera en match? Fansen är i alla fall besvikna. De vill ha mer blodutgjutelse.
Vi har försökt lugna dom med att berätta att matchen skall förhoppningsvis gå på måndag kväll.
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic