64 coaches online • Server time: 00:12
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Designer's Comm...goto Post Why did GW nerf guar...goto Post Request to Maintain ...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Surre



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 12, 2003 - 11:04 Reply with quote Back to top

Är det uppsamlingstid 20-21 på söndagar eller något i den stilen. Dvs en tid man ska spela om man inte har kunnat tidigare. Det är bra att ha en sådan tid eftersom det annars är omöjligt att avgöra vems "fel" det är att en match inte blev spelad. Med en uppsamlingstid så går segern till laget som var online då...
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 12, 2003 - 14:13 Reply with quote Back to top

Något i den stilen kommer att införas inför omgång 2, men eftersom omgång 1 ligger så nära jul och det ena med det andra så tyckte jag det var bättre att vänta med att lägga in uppsamlingsheatet. När vi börjar går in i 2004 kommer jag lägga upp mer information.

_________________
"I love this show!!!" - Gir
UberEvil



Joined: Oct 20, 2003

Post   Posted: Dec 13, 2003 - 12:05 Reply with quote Back to top

Tjo, nu har EHF Re-United spelat sina första två matcher i Division 2 Östra. Den första matchen var mot Boliden Miners, även de ett CD lag och det var givet att det skulle bli hårt.

Hade lite oflyt i matchen, men 0-1 är inte så farligt. Lite tråkigt att en Bull skulle gå och få en niggling och att jag inte skrapade ihop några SPP's dock. Fick i alla fall lite pengar (60K) Very Happy

Den andra matchen gick mot Staffanstorp Killers. Ingen dröm-match att spela mot Khemri och fyra mumier med bara 10 spelare kanske, men men.

Använde apotekaren i första rundan och vid runda tre hade jag mottagit 3 SI's och var snart nere på 6 spelare efter lite knock-outs. Dvärgarna fick stryk så det smällde om det, men de duckade och kutade över planen som aldrig förr. Lyckades med mycket konstiga saker och hade tur att bryta Khemri's cage varje gång, bara för att sno bollen och kuta in med den. Misslyckades med en GFI en ruta från mål för att sätta 3-0, men jag skall verkligen inte klaga, med så mycket flyt jag hade innan.

Är dock tre spelare som kommer missa nästa match, inklusive min andra Bull Centaur som även han dragit på sig en niggling nu. Som tur var fick jag en jäkla massa stålar (100K!), så jag kunde köpa lite ersättare.

Tio spelare på planen även i nästa match, men nu är det iaf alver. Hoppas att de inte bashar upp mig totalt Very Happy.
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 13, 2003 - 13:03 Reply with quote Back to top

Ett stort Grattis! till Division 2 Östra som blivit den första division som spelat färdigt omgång 1!

Låt oss hoppas att övriga divisioner snart kommer ifatt dessa glada Blood Bowl entusiaster! Själv tänker jag göra min del genom att spela nu om ca. en halvtimme (13.30). Om ni är intresserade av att följa matchen kommer proxyn kunna hittas i kanal #svenskaligan
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 13, 2003 - 16:45 Reply with quote Back to top

Matchen mellan Skåne och Norrland (Skaunska Dvaerjar mot Norrlands Stolthet) slutade oavgjort... därmed kommer det först senare konstateras vilken landsända som är bäst... Embarassed

5 matcher kvar i omgång 1... bra jobbat!
Fudge



Joined: Sep 29, 2003

Post   Posted: Dec 13, 2003 - 19:29 Reply with quote Back to top

Kul att se att våra Norrlänska lansdmän lyckas plocka en oavgjord mot våra Danska grannar Wink.
Nej skämt å sido till nästa säsong hur kommer grupperna att bli då, kommer det att bli omgrupperingar så man inte får möta samma lag igen då eller?
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 13, 2003 - 21:18 Reply with quote Back to top

Svaret på den frågan hänvisar jag till gruppsidan... under "vidare regler" hittar du det du behöver veta...

_________________
"I love this show!!!" - Gir
UberEvil



Joined: Oct 20, 2003

Post   Posted: Dec 14, 2003 - 15:00 Reply with quote Back to top

Stort grattis till rampage76 och hans dvärgar till segern i Allsvenskan Säsong II
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 14, 2003 - 17:19 Reply with quote Back to top

Jepp, stort grattis till rampage76 och hans Pennybridge Kneesmashers!

I och med att slutspelet nu är färdigspelat har Allsvenskan Västra lagts upp och startats. Jag litar på att ni snart kommer ifatt resten av ligan...

Annars är det bara tre ospelade matcher i omgång 1 - strongt jobbat måste jag säga... Ni som inte ha spelat än, mitt förslag är att ni genast försöker avtala en tid med varandra. Hittar ni ingen förrän i Januari vill jag att ni meddelar mig, annars litar jag på att ni fixar det själva.

Mordachai
glad ligakommissionär

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Rampage76



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 17, 2003 - 08:48 Reply with quote Back to top

Tackar för gratulationerna.

Nu är det dags för nästa säsong och även om den börjat bra för mig så tror jag Fejd kommer att ta allt denna gång.
Rampage76



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jan 02, 2004 - 08:30 Reply with quote Back to top

Snart dags att få allt i rullning igen....
Beater



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jan 03, 2004 - 10:48 Reply with quote Back to top

Min nästa motståndare har inte varit påloggad på 21 dagar. Pöh.
Marley



Joined: Aug 03, 2003

Post   Posted: Jan 03, 2004 - 12:18 Reply with quote Back to top

En liten fråga bara. Om det nu är så att vissa ännu inte har lyckats spela första omgångens match pga av att motståndar coachen inte varit online på länge. Går det att spela match två först? Så att om det nu visar sig att den första matchen inte blir spelad innan 11:e så har man iaf spelat match två. Vore ju dumt att två omgångar skulle bli tvungna att lottas.

God fortsättning på er alla föresten
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jan 03, 2004 - 12:54 Reply with quote Back to top

Skulle det vara så att din motståndare inte spelat match 1 än - be honom (eller hans motståndare) att genast kontakta mig.

Beater - jag ska personligen ta kontakt med Lanti åt dig...

Jag ska komponera ihop ett mass-PM som ger en uppdatering av läget... det kommer skickas ut ikväll eller imorgon.

Mordachai

_________________
"I love this show!!!" - Gir
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jan 03, 2004 - 14:25 Reply with quote Back to top

En fråga om handicap systemet, Kommer de att finnas i turneringarn nu oxå?
De enlight min mening e vansinne.
Dom lagen som helt enkelt är ett bättre lag ska få vara ett bättre lag.
De här galna "alla ska ha en lika stor chans mot varandrea vare sig nya eller gammla lag" systemet.
Ok, nu ska man inte gämföra, mende tänker ja göra ändå, Om låt oss säga "Djurgården" möter "Colorado"
så plockar väll inte Colorado bort kanske 3 spelare för att annars så blir de ju så orättvist?????
helt enkelt får väll djurgården TRÄNA riktigt mycket hårdare i sånnfall....

JA tycker att de e riktigt kul att vissa laga e sämre i ligan o vissa e bättre.
Och att man tvingas spela mot dom som dom är.....
Me tiden så utvecklas äns egna lag o kommer i sinom tid att krossa ett o annat lag

Ja hoppas bara för guds skull att i svenksa ligan så kommer allt vara som förut....
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic