28 coaches online • Server time: 09:47
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Gnomes are trashgoto Post Roster Tiersgoto Post Gnomes FTW! (Replays...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
cnott



Joined: Aug 22, 2003

Post   Posted: Oct 10, 2003 - 22:43 Reply with quote Back to top

Men Jonke, varför använde inte du 6.6:an då? Varnade inte klienten för att ni använde olika klientversioner?

Väldigt otur är det när sådannt händer och det är jättesvårt att göra något av det, men jag skulle föreslå att du hör av dig till admin, skickar med zipfilen samt att du ber Bellator att göra samma sak... för det är en spelad match, ni får inte gå in i zipfilerna men kanske kan admin göra det och ordna upp det... för det borde inte vara så svårt för dem att lägga in resultaten och spp om de ser eran zipfil... men det är som sagt bara ett förslag.

Ett annat förslag vore om turneringsledaren eller någon som blivit delegerad bestämmer vilken patch som skall användas här på diskusen, då vet man när man skall patcha och inte... men det är oxå bara ett förslag.

Vänligen
Niklas
SirShadowcat



Joined: Aug 16, 2003

Post   Posted: Oct 11, 2003 - 20:19 Reply with quote Back to top

Jag anser att vi alla uppgraderar till senaste 6:6 och kör med den hädanefter. Skulle det bli någon ändring så skriver jag in den.
Vi kan även höra med Mathias som har en del kontakter att prata om det går att ordna med att admin laddar upp matchen.

/Mvh
Micke
Jonke75



Joined: Sep 10, 2003

Post   Posted: Oct 13, 2003 - 07:59 Reply with quote Back to top

Jo, men det roliga var ju att Bellator körde 6.5B och jag detsamma. Han hade installerat 6.6C och sedan nergraderat vad jag förstog det på honom. Men att 6.6C tydligen gör att det inte går att nergradera. Skumt egentligen. Men men...

Jag hör av mig till admin så får vi se om det går att ordna.
Mathias



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 17, 2003 - 13:21 Reply with quote Back to top

Har inte hänt mycket i ligan på ett tag nu...
Guest





Post   Posted: Oct 20, 2003 - 07:56 Reply with quote Back to top

Vi får nog ta smällen med 6.6 buggen och köra om matchen.
Har ännu inte fått något svar på det meddelande jag skickade till administratörerna.

Så hör av dig så vi kan boka in en ny match. Typiskt att det skulle dyka upp en oåterkallelig bugg inför 6.6.
Verkar ha något att göra med att de modifierat roosterna på något sätt. men om vi skyndar på så kan kan vi hinna köra två matcher denna vecka så är tempot igång igen.
SirShadowcat



Joined: Aug 16, 2003

Post   Posted: Oct 22, 2003 - 12:30 Reply with quote Back to top

Dags för alla att ladda hem senaste patchen och komma igång med ligan igen.
Gargon



Joined: Sep 07, 2003

Post   Posted: Nov 10, 2003 - 11:46 Reply with quote Back to top

Håller med ovanstående skribent.
Mathias



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 24, 2003 - 12:32 Reply with quote Back to top

Intet nytt på matchfronten märker jag... Sad
Jonke75



Joined: Sep 10, 2003

Post 14 Posted: Nov 24, 2003 - 13:09 Reply with quote Back to top

Förhoppningsvis så har Bellator fått fart på sin PC så att vi kan köra igång ikväll som planerat. Efter det kommer det nog att rulla på igen!
Jonke75



Joined: Sep 10, 2003

Post   Posted: Nov 27, 2003 - 09:50 Reply with quote Back to top

Så var matchen spelad. Det blev en ful match med många skador och ett dödsfall i vad som måste beskrivas som tidernas värsta väder. Började med världens ösregn i runda ett bara för att direkt efteråt växla till stekande hetta. Något som uppenbarligen båda lagen hade problem med. Ändå lyckades Monsters med en snabb TD i första halvlek vilket gjorde att missnöje uppstod i publiken och ett långt upplopp avslutade den halvleken snabbt.

Nu är vi klara för änu en säsong... Let's play Brawl!
Jonke75



Joined: Sep 10, 2003

Post   Posted: Nov 27, 2003 - 10:32 Reply with quote Back to top

6.9a släppt kom ihåg att uppgradera
SirShadowcat



Joined: Aug 16, 2003

Post   Posted: Nov 27, 2003 - 22:02 Reply with quote Back to top

Äntligen så är Grupp A också klara. Vi kan väll inte annat tro att det var de veka alverna som har använt sin magi för att försöka förhindra de två andra lagen att fortsätta i gruppen. En ny säsong har startat så låt oss gjuta blod på planerna.
Let`s play Brawl
Jonke75



Joined: Sep 10, 2003

Post   Posted: Dec 01, 2003 - 02:11 Reply with quote Back to top

Förhoppningsvis så drar vi igång med våran match direkt ikväll (måndag) Chaos skall få smaka på lite Norse. Hur det går? Massor av blodsutgutelser på båda sidor, men förhoppningsvis så skall människorna visa vem som styr på planen.
Jonke75



Joined: Sep 10, 2003

Post   Posted: Dec 02, 2003 - 09:00 Reply with quote Back to top

Då var första matchen på andra säsongen spelad. Grattis till mattias som nu har fått in flytet. Dessvärre kan jag bara konstatera att det tärningsmissflyt som nyligen drabbat mig i Bloodbowl IRL har överförts till Fumbbl...
Under 6 rundor kunde jag inte slå högre än 2+... Gissa vad det resulterar i! Smile

Spänningen låg på topp i matchens andra halvlek i runda 6 då Monsters hade en bra chans att kunna konstruera något men en 2 tärningsfrenzy block med en blitzer på en standard Beastman gav 1 pushbacks och en dödskalle följt av en 1 tärnings block som resulterade i en dödskalle t.om med hjälp av en reroll...
Någon ville inte att vi skulle knipa en poäng och med sådana gudar emot sig är det bara att bita ihop och se sina spelare krossas under chaos riddarnas fötter. Massor av skador och 3 dödsfall säger en del om matchbilden. Apotekarna gjorde IAF sitt och räddade två av dem, men planen färgades röd av blod och Norse coach misstänker att han korrumperats av Tzeentch!

Vi fundear nu på att Blota ikväll och offra vår assistant coach till gudarna för de verkar ha vredgats och behöver blot för att bli nöjda.
Jonke75



Joined: Sep 10, 2003

Post   Posted: Dec 08, 2003 - 15:28 Reply with quote Back to top

Hur går det med de andra matcherna... Jag kommer att ha tid ledigt hela kvällarna från Tisdag och fram till Torsdag och spelar gärna fler matcher.

Om inte annat så spelar jag gärna open matcher för att få tiden att gå.
Det blir lätt trist att vara ensam hemma ett par dagar medans flickvännen är på utbildning i Stockholm.

Lets play some ball!!!
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic