26 coaches online • Server time: 09:17
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Gnomes are trashgoto Post Roster Tiersgoto Post Gnomes FTW! (Replays...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
mattsve



Joined: Oct 20, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 09:22 Reply with quote Back to top

Å andra sidan, om du sparar pengar till en Star Player i en eventuell final så begränsar du ditt lag vid fråga om dödsfall, köp av rerolls osv.
Och dessutom får du ett svagare lag i nästa omgång eftersom du använder dina Star Players till SPP-givande handlingar istället för dina egna spelare.
jokklas



Joined: Jan 07, 2004

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 09:29 Reply with quote Back to top

nästa omgång? Jag pratade ju om en final där bägge lagen hade pengar över. Jaja, vi får väl rösta eller liknande för att se ungefär vad majoriteten tycker antar jag. Sen får man ju gilla läget oavsett utgång Wink
mattsve



Joined: Oct 20, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 10:31 Reply with quote Back to top

Jo, men förhoppningsvis så kommer det en nästa omgång efter finalen också. Det vore väldigt trista om detta var sista finalen i svenska ligan.
Fudge



Joined: Sep 29, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 11:57 Reply with quote Back to top

Smile Verkar som jag hittade en fråga som berör en del.

Jag tycker som sagt att det är fel att spelare som inte egentligen tillhör laget kommer in och är totalt avgörande.

Om man hade kunnat haft dem som förr i tiden ( dvs hela tiden ) så hade jag inte sett det som ett problem då de under en längre tid snor spp från resten av laget, och känns som en del av laget, problemet är just när man tar in de där ûber Sp i finaler och liknande, många som vill möta ett hårt chaos lag som hyr in Lord borak och Morg i samma final, inte troligt.

Det skulle bli en jätte tråkig match så det andra laget med största sannorlikhet slogs sönder och samman.

Visst klart jag kan hålla med om att man inte vill ha för mycket pengar på banken, men man kan ju köpa rerolls tex de går ju alltid åt ( om än inte i den här finalen ).

Men som det är nu att ta in en SP för halva priset i en viktig match ( final ) känns lite fel, då han kan som i det här fallet gå in och totalt dominera och avgöra matchen.

Så kort och gott ska SP finnas med tycker jag att de ska vara med hela tiden , som i reglerna eller inte alls.

Det blir jämnare då alla kommer att köpa in sina SP och ha dem med i laget, och inte att de kommer in någon gång ibland och är helt dominerande ifall den andra inte haft lika tur och kunnat spara pengar inför en match 4 matcher fram som man inte kan veta om man kommer till och kommer att möta en SP.
Och detta skulle även göra att en SP känns som en del av laget.

Nu har jag rantat tillräckligt Smile. Vill gärna mer respons och kommentarer på detta.
mattsve



Joined: Oct 20, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 12:09 Reply with quote Back to top

Bara en snabb not, Star Players är just nu med precis som de skall vara enligt reglerna. I liga-matcher får de bara hyras för enskilda matcher, ej köpas in som permanenta medlemmar.
Seger



Joined: Aug 09, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 12:37 Reply with quote Back to top

Sällar mig till skaran för Star Players. Alla har samma villkor så det borde ju inte vara ett problem. Har man lyckats konservera pengar och vill bränna loss dem på star players (antingen för att få ett övertag eller för att släta ut ett underläge) så är det upp till var och en. Visst de kan göra att det blir "orättvist" i en del matcher men det kan även göra det "rättvist" i andra.

Personligen tycker jag det är roligt med en extra dimension av flexibilitet men det är enbart enligt mitt tycke och smak.

I frågan är spelledningen definitivt kompetent nog att lägga fakta på bordet och ta ett beslut som gäller. Inga SP alt. inhyrd SP.
Ta ett beslut så får alla rätta sig efter det helt enkelt och då besparas vi mer diskussioner.
Fudge



Joined: Sep 29, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 13:57 Reply with quote Back to top

Smile Ja det är klart vi följer spelledningens beslut, det var bara en åsikt som jag luftade och eftersom det fanns fler som tyckte likadant kanske det är värt att kolla upp hur folk vill ha det.

Meningen är ju att vi ska ha kul Smile

P.S Tack mattsve för att du korregerade mig Smile
Bajlon



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 15:59 Reply with quote Back to top

Jag tycker nog oxå att man ska få hyra in Star Players, de finns ju trots allt med i reglerna Rolling Eyes
Marley



Joined: Aug 03, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 16:29 Reply with quote Back to top

Ångående Star Players så tycker jag de helt klart ska vara tillgängliga. För att ta finalen t.ex. så struntade jag i att köpa in en till re-roll samt en till ghoul och hyrde istället in von Drankenborg (vilket visade sig vara synnerligen lyckat).
Om SP förbjuds måste väl också freeboters förbjudas, eftersom de inte tillhör laget som sådant...
Rampage76



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 16:39 Reply with quote Back to top

Javisst, förbjud star-players och freebooters.
Ska det ena bort så ska det andra också det.
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 18:37 Reply with quote Back to top

Ok, det blev ju en ordentlig diskussion angående detta ämne!

Spelledningen (dvs. jag) har redan gått ut med att den kör med demokratiska beslut där enkel majoritet gäller. Jag tänker med andra ord inte bestämma för er, så lätt ska ni inte ha. Däremot kan jag komma med en del inlägg i diskussionen:

Detta väljer jag att göra i en annan forumtråd - denna innhåller även en poll så att ni kan föra fram era åsikter.

Ett beslut i frågan måste tas inför nästa säsong: forumtråd.

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Revener



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 19:51 Reply with quote Back to top

Dags att ersätta denna tråd med en ny med, inför nästa säsong kanske? är ju elva sidor lång nu.
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 20:12 Reply with quote Back to top

Jepp, det lär dyka upp en "Svenska Ligan Säsong 4" tråd när mellansäsongen lider mot sitt slut... håll utkik efter den...

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 23:09 Reply with quote Back to top

Här kommer det slutgiltiga schemat för mellansäsongs-matcherna... i grunden så spelar alla en match mot sin motpart i "andra benet" (östra - västra).

Code:
                          KVALMATCH TILL ALLSVENSKAN ÖSTRA
Uppsala Vikings          urri            vs   Huli            Tjacksta Vikings         inte spelad

                                   ÖVRIGA MATCHER
Jämtlands Änglar         malitrius       vs   cknoor          Peking Patriots          3 - 0
Livdragonerna            Indûr           vs   Revener         Vislanda IF              2 - 1
Skaunska Dvaerjar        Mordachai       vs   farung          Södermalm Navelpeters    2 - 2
Rob'n Ratz               Rimmer          vs   Spiff           Årsta Princes            4 - 1
Ödelbödel FK             knottt          vs   MrDrill         Terminerarna             inte spelad
SöderEliten              Erik            vs   Winter_Silverfox  Elfs IF                2 - 1
Statics                  Fudge_it        vs   Taffanyr        Boliden Miners           inte spelad
Nackas Glada Gossar      persu235        vs   Bombur          Riffing Jets             1 - 1
Tungsinta Tyska Tänkare  Lazarous        vs   has             Nordstans Frisksportare  1 - 3
Majorna Stompers         Seger           vs   UberEvil        EHF Re-United            inte spelad
Karlskrona AIF           Carl_Stoneyard  vs   Managern        Sthlm Utd                2 - 1
Stampen Staggers         Arkeo           vs   Santa           Staffanstorp Killers     1 - 0
Runda Bordet             mattsve         vs   Ludicruz        Ludicruz PainGoneSport   1 - 2
Uddevalla Sillstrypers   Bajlon          vs   Kattmannen      Backen Blitz             0 - 2


Ni är nu välkomna att spela dessa matcher när ni vill. Efteråt vill jag att en av coacherna kopierar URLn till match-rapporten och PM'ar den till mig.

Sätt igång och spela och ha kul!

_________________
"I love this show!!!" - Gir


Last edited by Mordachai on %b %01, %2004 - %14:%Mar; edited 9 times in total
Marley



Joined: Aug 03, 2003

Post   Posted: Feb 21, 2004 - 00:30 Reply with quote Back to top

Jag kollade in Australiensiska ligans sida. De hade infört diverse utmärkelser vare säsong. T.ex. prist till den spelare (inte coach) som gjort mest caulties/blocks/pass etc. Inget konkret som pris mer än lite ära men bidrar med mer fluff till ligan. Skulle vara skoj att ha något likande här tänkte jag. Vet inte hur mycket tid och besvär som skulle krävas eller om folk är intresserade. Men tyckte det verkade skoj. får ligan lite mer levande så att säga.
http://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=group&op=view&group=647
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic